Om connec

connec er et dansk firma med en global mission: 

”Vi skaber øget livskvalitet for udsatte grupper”


connec kæmper for det enkelte menneskes trivsel, og vi oplever et massivt behov for innovation, kompetenceudvikling og nye samarbejdsmodeller i den specialiserede socialsektor. Øget livskvalitet og bedre samfundsøkonomi er ikke hinandens modsætninger – Tværtimod. 

connec har i løbet af de seneste 7 år udviklet sig til at være et ledende kompetence-, videns- og konsulenthus med fokus på at forbedre livet for dem, der har størst behov og dermed samtidigt sikre samfundsmæssige besparelser.

Vores indsats tager udgangspunkt i en professionel og ambitiøs medarbejderstab med mange års dokumenteret ekspertviden og resultater i krydsfeltet mellem socialpsykologi, organisation, teknologi, strategi, innovation, kommunikation og forretningsforståelse.  

  • Befriender (CB)

Bekæmpelse af ensomhed via ”meningsfulde online samtaler

  • Psychology (CP).

Udredning og omsætning til praksis i de mest komplekse sager

  • Consulting (CC).

Organisations- og kompetenceudvikling med et samtidigt løft af faglighed og ledelse.

  • Cloudware (CW).

Dedikeret effektivitets-, analyse- og beslutningsstøttesystem baseret på bl.a. AI.

connecs historie

connec fokuserede fra etableringen i 2016 primært på kampen mod ensomhed, hvor vi udviklede den banebrydende videobaserede Befriender løsning, der matcher mennesker med lyst til at tale med flere, med uddannede frivillige (CB). Løsningen udvikles og udbydes fortsat til kommuner og sociale organisationer, men kan tilgås pro bono af enkeltpersoner.

Via vækst og virksomhedsovertagelser udvidede vi arbejdsområdet til at omfatte udredning og rådgivning (CP) i de allermest komplekse socialpsykologiske sager i Danmark, herunder for VISO. 

connecs ambitioner har imidlertid resulteret i, at vi har udbygget vores services således, at kommuner m.fl. nu også kan bistand til ”omsætning til praksis”, og identifikation af ”borgers bedste bosted”, hvor vi matcher borgere til det helt rigtige bosted.

Vi oplevede i forbindelse med de mange individuelle borgerforløb en markant efterspørgsel fra socialafdelinger, bosteder m.fl. vedr. udviklingsforløb til opkvalificering af hele organisationer ift. både det faglige og det understøttende organisatoriske (CC). Vi har derfor indenfor kort tid, udviklet skræddersyede udviklingsforløb, hvor vi spiller en organisation stærkere. Vores kunder omfatter både de største kommuner, regioner og mindre, men stærkt specialiserede private organisationer/bosteder. CC er dermed blevet et strategisk arbejdsområde for connec.

Det seneste skud på vores speciale områder er udviklingen af ”state of the art” business intelligence / beslutningsstøtte cloudbaserede løsninger (CW) målrettet psykologer, forvaltninger samt ikke mindst bosteder m.fl. Løsningerne understøtter afbureaukratisering, effektivisering, mønstergenkendelse, beslutningsstøtte og videndeling. 

Den grundlæggende løsning kan suppleres med specialmoduler til håndtering af psykologiske tests samt ikke mindst vagtplanlægning.