1. Skal jeg logge ud af Befriender, når jeg afslutter?
    Hvis du ikke længere vil kunne kontaktes, skal du logge ud. Brug den røde log-ud knap nederst til venstre. Du logges dog automatisk af Befriender efter 6 timers inaktivitet.
    —linjeskift—
  2. Lyd eller billede virker ikke – hvad kan jeg gøre?
    Prøv ét af følgende – gå videre til næste, hvis det stadig ikke virker. 

    1. Sørg for, at du bruger den rigtige browser i forhold til den enhed, du vil bruge Befriender på (se punktet “Hvilken browser skal jeg bruge?” længere nede).
    2. Sørg for, at browseren er opdateret til nyeste version.
    3. Prøv at logge ud og dernæst ind igen
    4. Prøv at “tømme cachen” i browseren (følg links til vejledninger herunder):
      —linjeskift—
      Firefox (PC/Mac)
      Chrome (PC/Mac)
      Microsoft Edge (PC/Mac)
      Safari (MacOS)
      Safari (iOS)
      Chrome (Android)
      —linjeskift–
  3. Jeg kan høre et ekko på min samtalepartners stemme – kan jeg fjerne det?
    Ekko kan have mange årsager og være et svært at eliminere. Hvis du oplever det, kan du prøve nedenstående løsningsforslag (start med 1.).

    1. Bed din samtalepartner om at tilslutte et headset (hoved- eller øretelefoner med mikrofon) til computer, tablet eller telefon. Det afhjælper for det meste problemet.
    2. Fortsætter ekkoet, selvom din samtalepartner bruger headset, kan du bede vedkommende slukke sin mikrofon et par sekunder og derefter tænde igen. Det kan hjælpe de indbyggede støjreduktions-algoritmer, der hele tiden filtrerer baggrundsstøj fra.
    3. Virker intet af ovenstående, kontakt da connec support på support@connec.dk
      jeskift-
  4. Hvad betyder “måske længere svartid”?
    Hvis en bruger har markeringen “måske længere svartid” kan det enten betyde, at vedkommende har lukket browseren eller det faneblad Befriender var åben i, eller at vedkommendes computer, tablet eller telefon er gået i stand-by. Hvis du ringer op til en bruger med denne markering, vil der blive sendt en notifikation eller sms om dit opkald. Vær derfor forberedt på en eventuelt længere svartid.
    —linjeskift—
  5. Frivillig – Hvor er min statistik?
    Befriender tilpasser sig skærmstørrelsen. Hvis du tilgår Befriender fra en enhed med en lille skærm, vil du som udgangspunkt kun se den halvdel af dit dashboard der viser, hvilke brugere, der er online lige nu. Statistik og seneste samtaler tilgås ved at trykke på det grønne statistik ikon i øverste højre hjørne.
    —linjeskift—
  6. Jeg har glemt mit password, men får en fejlmeddelelse, når jeg åbner det med Internet Explorer, hvad nu?
    Hvis du har glemt dit password og beder system om et nyt password, får du automatisk tilsendt et link på din email. Hvis du klikker på dette link, vil den browser, der er valgt som standard automatisk åbne linket. Hvis standardbrowseren er Internet Explorer, åbner linket heri. Da Internet Explorer ikke understøttet af Befriender, vil du få en fejlmeddelelse herom. Gør i stedet dette: Kopier linket i din email og åbn derefter Chrome, Firefox eller Safari browseren og indsæt linket heri. Siden hvor du kan vælge dit nye password kommer herefter frem og du kan gennemføre handling.
    —linjeskift—
  7. Kan jeg se, hvem der har ringet til mig, hvis min enhed var på standby, i dvale, eller hvis jeg ikke nåede at svare?
    Ja. Hvis du under “min profil” har valgt at modtage SMS og/eller notifikationer, vil du modtage en SMS eller notifikation, som fortæller dig, hvem der har forsøgt at ringe dig op. Der vil også være en instruks i, hvordan du logger på, og modtager opkaldet.
    —linjeskift—
  8. Hvilken browser skal jeg bruge?
    PC: Chrome, Firefox, Microsoft Edge
    Mac: Safari, Chrome, Firefox, Microsoft Edge
    Android: Chrome
    iPhone/iPad: Safari
    —linjeskift—
    Sørg for, at browseren er opdateret.—linjeskift—
    —lnjeskift—
  9. Hvilke styresystemer understøttes? 
    iPhone/iPad: iOS 12 eller senere. (Tjek det her: Indstillinger > Generelt > Om > Softwareopdatering)
    —linjeskift—
  10. Mit webcam virker ikke, hvad kan der være galt?
    Hvis man har problemer med sit webcam, kan man teste det her:
    https://freetoolonline.com/camera-test.html
    Hvis det virker her, så burde det også virke på Befriender
    —linjeskift—
  11. Jeg bliver logget ud med det samme, når jeg logger ind – hvad sker der?
    iPhone/iPad: Tjek, om du har slået “Bloker alle cookies” til under Indstillinger > Safari. Denne indstilling skal være slået fra, ellers virker Befriender ikke.